Concurrerende taxichauffeurs klikken op elkaars betaalde advertenties

Via Adwords hebben taxichauffeurs een beperkte ruimte om zichzelf te presenteren. Daarnaast is het als 30 bedrijven elke dag allemaal op de links van de concurrenten blijven klikken gaat er EUR 1350,00 per dag naar Adwords. Dit geld wordt uit de markt gehaald en zal dan ook niet ten goede komen aan de passagier en aan de chauffeur.
Door juist voor Freshcabs te kiezen heeft men het voordeel dat chauffeurs pas hoeven te betalen zodra men ook daadwerkelijk wordt voorzien van werk. Dit is goed voor de passagiers waardoor tarieven naar beneden zouden kunnen en goed voor de chauffeurs die meer over houden. Bij Adwords is het altijd nog afwachten of een rit aan een taxichauffeur toegewezen wordt nadat een potentiële passagier op een link op Adwords heeft geklikt. Passagiers klikken en vergelijken meestal eerst alvorens er voor een taxi gekozen wordt en hierdoor passagiers vaker op de gesponsorde links klikken.
Voor passagiers is Freshcabs een app om in één oogopslag te zien waarop een chauffeur zich onderscheid. Te denken valt aan prijs, ervaringen van eerdere passagiers en de auto.